Dyngkåt & hur helig som helst...

Jag måste säga att jag är lite av ett fan av Mia Skäringer och tycker att hon är en grym skådis och komiker. Hennes roll som Anna i Solsidan gör hon ju bara hur bra som helst!
Ända sedan hon kom ut med sin bok "Dyngkåt och hur helig som helst" har jag velat läsa den, men det har liksom inte blivit av. Men igår såg jag hennes föreställningen på SVT1 som är baserad på boken. En väldig blandning mellan olycka, sorg, humor och livet. Personligen tycker jag att hon är stark som vågar stå upp och tala om sina åsikter och om sitt liv på det sättet som hon gör. Ett galet skådespel varvat med sång, skratt och tårar.
Jag håller med henne i mycket då jag kan känna att dagens samhälle handlar för mycket om perfektion. Vi som människor ska vara perfekta på alla plan.. vältränade och snygga, med dyra fina kläder, flotta hus, nyaste bilen, framgång på jobbet, ett felfritt och lyckligt förhållande/äktenskap och med dom perfekta felfria barnen.
Vi vet alla att det där inte är sant! Det funkar inte så, allt kan inte vara perfekt. Vi kan skatta oss lyckliga om något av det där jag räknade upp stämmer. Personligen tror jag inte att vi kan bli riktigt lyckliga förens den dagen vi inser att vi är skapta som vi är och faktiskt kan acceptera oss själva för det. Lycka är inte en ihopkokad fasad om perfektion, lycka är att acceptera sitt liv som det är och vara stolt över det!


Se hela föreställningen här!

Kommentarer
Postat av: sandra

jaa ska bli skönt m dagisstart! kul att du gilla mia skäringer & hennes dyngkåt jag gillade den boken sparpt synd att ni int eva online idag vi får skypa sen innan ni drar till stockholm! kramar :)

2011-09-11 @ 20:46:10
URL: http://sandra-moodygal.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0