Hallå där allihopa!

Hej på er alla läsare som troget fortfarande går in på min blogg och tar en titt trots att jag inte har uppdaterat den på drygt 1 månad. Jag ber om ursäkt för detta, men efter hemkomsten från Dubai-resan har det varit "fullt ös medvetslös", med att försöka komma ifatt i skolan och på vardagsfronten. Idag var första dagen på den nya terminen och jag känner äntligen att jag är någorlunda på bana igen :) Därför tänkte jag också att jag skulle komma igång med bloggeriet igen. För jag saknar verkligen att skriva av mig av tankar, ideér och inspiration som poppar upp, samt att skriva av mig om vardagslivet lite då och då.
Jul och nyår var som det ska vara, en veckas "turbo-dateing" med familjen och vännerna. Det är det jag gillar mest, med julen framförallt, att få umgås med sina nära och kära! Nyår spenderade vi med min kära bror och hans Anna, en lyckad nyårsafton med ett bra avslut på ett mycket händelserikt år, samt en bra start på ett förhoppningsvis ännu bättre år.
2010 var verkligen ett år man kommer att minnas, både som positivt och negativt faktiskt... Jag och min älskling blev lyckliga tomtägare där vi kanske bygger vårt drömhus om vi inte hittar något annat på vägen, sen blev det en hel del äventyr under sommaren, bland annat fyllde kära mammsen 50år vilket jag och Victor firade genom att ta med henne på en weekend-resa till Riga. En oförglömlig liten tripp med familjen, som var underbar på många sett!
Sedan övergav jag min anställning ute på OKG (Oskarshamns kärnkraftverk) och började plugga på högskolan, vilket jag är så otroligt glad för att jag gjorde! Det har gjort mig till en ny och gladare människa.
Tillsammans med en annan blev jag vald till Vice värd för HSB-huset där vi bor.
Sedan firade jag och min fina vän Jeanette 1 år som vänner :) Ett år som känns betydligt längre än så! Jag är så glad och tacksam för att jag har lärt känna dig vännen, du gör den ibland väldigt gråa vardagen betydligt ljusare. Även bloggen hade 1-års kalas faktiskt :) Sen blev man själv ett år äldre även det här året, och sakta men säkert närmar man sig pensionen..
Jag och min älskade Stefan firade 4år tillsammans. Fyra helt underbara år med mannen i mitt liv, vad kan man mer begära? Jag är bara så tacksam och otroligt lycklig för att jag faktiskt har hittat den personen som får mig att känna mig hel och fulländad som människa. Det finns de som letar ett helt liv efter den rätta, och jag är bara 24år och har redan hittat min själsfrände :)
Två turer till Dubai för att hälsa på Stefans syster med familj har vi också lyckats hinna med.
Ett oförglömligt 2010 helt enkelt! Men nu siktar vi mot ett förhoppningsvis ännu bättre 2011 och framförallt ett hälsosammare år hoppas jag på, nu kör vi! Och med det sagt kan jag ju passa på att inleda detta hälsosamma år med lite bilder från mitt och Annas konstverk från förra veckans cupcakes-bak :)





Kommentarer
Postat av: marie

ja den är jättebra! se den om du kan :)

vilka fina muffinsar.

ha det fint!!

2011-01-17 @ 19:42:45
URL: http://imfreetobeme.blogg.se/
Postat av: Maddis

Sv: Ja jag älskar dom! Även att klacken är så grymt hög så är dom riktigt bekväma :)



Åh, skicka några godingar till mig!!

2011-01-17 @ 21:44:08
URL: http://kristalklar.blogg.se/
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

vilka ljuvliga skapelser ;) Och du, bloggen kan inte alltid prioriteras. Men hoppas vi får ett lika bra 2010 som 2011 :)



sv: bebisen kommer om fyra veckor, så gaaaalet spännande det ska bli :D

2011-01-18 @ 02:36:21
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0