Dag 6 - Dubai

Den här dagen blev en absolut heldag från morgon till kväll på Dubai Mall, världens största galleria/köpcenter. Det var upplevelser efter upplevelser hela dagen. Bara att gå runt och kolla i alla vackra skyltfönster var en upplevelse i sig. Högst upp hade dom en våning för endast bebisar och barn, med en massa leksaksaffärer men framförallt en massa klädbutiker som exempelvis Armani och Hugo Boss Baby:) Hur gulligt är inte det. Vi började dagen med att kolla på alla fina bilar dom hade ställt ut...

 
Sedan bestämde vi oss för att gå in i akvariet (också världens största) och även ta turen med en båt inne i akvariet för att få reda på hur allt är uppbyggt o.s.v. Det hela var indelat i tre delar, och man började med att gå in i en jättetunnel där man kunde se en massa fiskar, hajar och rockor runt sig...


Därefter gick man två våningar upp där vi fortsatte till den andra delen av akvariet. Jag låter bilderna tala för sig själva...


Ja, mycket lustigheter det fanns det i det akvariet det vill jag lova...
Sen var det dags för båtturen där vi fick reda på att akvariet rymmer 10 miljoner liter vatten! Är inte det helgalet! Tydligen så är bakgrunden i akvariet inte äkta utan gjort av glasfiber. Vi fick också reda på att det lever 33.000 olika arter där. Det var en riktigt kul upplevelse!

Efter båtturen och akvariet blev det shopping! Det finns verkligen inga begränsningar vad det gäller just shopping i Dubai Mall! Det som är riktigt härligt med nästan alla Malls är att dom inte stänger förren runt 22.00 på vardagar och 24.00 på helger.



Det fanns en hel del att se, och man blev tillslut ganska mätt på all lyx som finns överallt.
Men en hel del shopping blev det:)
Senare på kvällen kom Sandra, Spencer och Elle och mötte upp oss. Då gick vi till en restaurang som hette Scoozi och som enligt mig hade världens godaste sushi!

Därifrån hade man inte många meter till Burj Khalifa Dubai, världens högsta byggnad. Den var så hög att man var tvungen att dela upp den på nästan 3 bilder:) Sen visade dom en underbar "fontän-föreställning". Det var som fyrverkerier fast med vatten och musik. Det här visade dom från kl. 18.00, en gång var tjugonde minut.
Detta kan ses här!!
 
Vi avslutade denna underbara kväll med en snyftfilm och rosévin.

Min shopping för dagen...

Äntligen har jag fått min klocka som jag såå länge har önskat mig!

Kommentarer
Postat av: angelica blick

sv; emn sötnos då! vad gullig du är :) men du är ju supersnygg med hördö!

2010-03-11 @ 20:40:58
URL: http://angelicablick.se
Postat av: Astrid

Snygg blogg ;)



Kolla in min blogg;) Släng oxå in en kommentar kanske? ;)

2010-03-11 @ 22:10:23
URL: http://aattid.blogg.se/
Postat av: ida

fin blogg :D

2010-03-12 @ 00:00:25
URL: http://yustidas.blogg.se/
Postat av: Michelle

Gud vilka underbara bilder du slänger upp här och var! Älskar dem! Blir så himla avis ju ;p

2010-03-12 @ 18:59:17
URL: http://michelleewegert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0