Dag 6 & 7 i Dubai!

Jag fick ju som sagt ta med mig plugget på resan och eftersom jag hade ganska mycket med min tenta som skulle skickas in den 10 december så bestämde sig Sandra och Stefan för att gå en sväng med Elle till lekparken, och jag blev kvar hemma med plugget. Det blev lite bilder på prinsessan i alla fall...


"Tittut"


"Att vara, eller inte vara, det är frågan":)

Klättra är skoj!

Gullunge!

Härlig bild..

Fin bild över Marinan precis innan solen går ner..

På kvällen var det mästerkocken Elle som stod för maten..

och på menyn stod Lammstek som blev riktigt gott!

Senare blev det Ben & Jerry's och Dexter! Min nya favorit, vet inte om den finns i Sverige än?


Dag 7 spenderade jag och Stefan på stranden, och jag med skolböckerna. Senare på kvällen åkte vi ut på palmen till ett ställe precis vid Atlantis på stranden, som heter Nasimi Beach. Sandra rekommenderade det och det var vi väldigt glada att hon gjorde, för en vackrare och mer romantisk plats får man nog leta efter!


Hur vackert som helst!

När vi kom fram så fanns det två barer en på varsin sida, och i mitten så kunde man ligga på soffor eller fåtöljer, och lite längre ner vid stranden kunde man antingen ligga i sängar eller sitta på varsin "fatboy", vilket vi gjorde.



Mannen i mitt liv ❤

Eftersom det var tisdag, och klockan var innan 21.00 betydde det Ladies Night och gratis drinkar till alla tjejer. Så jag fick in tre glas med något rosa-rött bubbel som smakade ungefär som rosé..

Förutom att dricka och röka "shisha", så kunde man också äta en enklare måltid. Så för min del blev det som det alltid brukar bli, en Ceasar-sallad:) och Stefan tog en burgare.

Sedan satt vi där resten av kvällen och bara njöt av utsikten och den mysiga musiken..
"Livet när det är dom bäst helt enkelt"



Såklart råkade det bli en shisha också:) och det var nog den bästa jag har rökt någon gång!

Puss på min fina älskling!

Jag måste verkligen rekommendera Nasimi Beach till alla som ska till Dubai, särskilt om ni åker tillsammans med er kära!

Kommentarer
Postat av: EEMMAAH

Dubai verkar vara en cool stad, skulle vilja åka dit :)

Är det dyrt att leva där?

2011-01-10 @ 02:21:55
URL: http://eemmaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0