Fiskeweekend på Gotland

Vilken urusel uppdatering jag har haft här den senaste veckan! Det har varit så mycket annat att tänka på att bloggen fick komma lite i sista hand faktiskt, men nu tänkte jag berätta lite om våran resa. Vi har verkligen haft det hur bra som helst, dock var vi lite oroliga för hur vädret skulle bli då det visade regn, blåst och en temperatur på mellan 9-11°C varmt. Inte så kul när vi skulle bo i tält, men så blev det inte! Vädret var kalasbra och solen sken på oss hela helgen, sedan var det perfekt fiskeväder också. Totalt fick vi nog upp runt ett trettiotal torskar, och nio fick följa med oss hem. Victor stod som vanligt för väldigt mycket skratt så magrutorna fick sig nog allt en omgång:)
Sedan var det riktigt kul att få se hur Anna och hennes familj bodde också, första gången vi var där. Det var verkligen det där idylliska hemmet som man föreställer sig att man ska ha på Gotland, och vilken trädgård! När vi sedan åkte upp mot Fårö där vi tillbringade våran helg fick vi en liten sightseeing av Anna på vägen. Jag har alltid älskat Gotland, och det är helt klart ett ställe jag kan tänka mig att bo på!
Som vanligt så tar man ju så mycket bilder att minneskortet blir fullt, men här kommer några av dom...


Den svenska sommaren är ju bara bäst!


Här snackar vi fullpackad bil!

I väntan på färjan till Fårö..

Här bodde vi..

Grymt bra tält!

Inte så långt från Gamla Hamn där vi tältade låg Digerhuvud Naturreservat dit vi åkte för att fiska..




Anna stod för första fisken!

Även Stefan hade fiskelycka första dagen... Victor och jag låg i lä med våra två stackare var:)

Anna kände väll inte att det räckte med bara fisk utan var tvungen att dra upp en fisk med två drag också:)

Finaste❤

Klart man blir glad när man får sin första fisk!

Stefan var nere på botten och fick med sig en Simpa..


Inte så konstigt att han inte frös..

Breakfast-time..

Den här finingen drog Victor upp på första kastet andra dagen..


Kul bild Anna fick till där:)

Gullisar..

Första kvällen blev det grillad torsk och bullens korv, men andra kvällen blev det riktig lyx med kalvkött och madelpotatis i folie, mums!
Kolla Victor i bakgrunden, haha!


På söndagen fyllde Anna år, massor med grattis!




Den så kallade hunden..

Anna höll på att trampa på den här... Uhhh!

Kära broder och jag..

Sedan kom Annas mamma och pappa och hälsade på med tårta och grillspett!

Innan det var dags för oss att gå på Gotlandsfärgan så blev det en liten födelsedags överraskning för Anna som Victor och Annas bästa komips Ida hade knopat ihop. Kul att se Anna så förvånad:)

Ida och Anna..

Sen blev det glass på Glass Magasinet, och jag åt saffransglass för första gången. Det var glasskärlek det!

En suveränt bra helg som helt klart måste göras om!

Kommentarer
Postat av: Anna

Så jävla lyckat !

Kom på att jag saknar en bild på när jag plurrade i vattnet. Synd att vi glömde ta en bild då! Massa kärlek !!!

2011-05-27 @ 21:13:47
Postat av: Malin

Sv: Ja det var riktigt lyckat och MÅSTE göras om! Hihi:) Ja, det hade varit en klockren bild! ❤

2011-05-28 @ 09:20:44
Postat av: Yella

Måste ge beröm för alla foton. FAN va snygga!! även om plurr- bilden inte kom med, hehe Xx

2011-05-28 @ 15:06:10
Postat av: Malin

Sv: Tack Daniella! Många tack vare Annas något bättre kamera än min:) Ja, den där plurrbilden skulle varit något!

2011-05-30 @ 21:27:46
Postat av: emma

gud vad mysigt! :)

2011-06-05 @ 10:38:45
URL: http://emmmmmis.blogg.se/
Postat av: Emma

Härliga bilder! :)

2011-06-17 @ 17:03:02
URL: http://eemmaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0