Göteborgs-Weekend

Okej en vecka försenat inlägg men strunt samma...
Förra helgen hade Stefan styrt upp en hel överraskningshelg som bar av till Göteborg. Jag visste inte vad som skulle hända alls så det var verkligen superkul. Jag älskar överraskningar men är dock så nyfiken av mig att det pirrar i hela kroppen:)
Han hade verkligen planerat och fixat med allt! Vi bodde på Radisson Blu som ligger mitt inne vid Nordstan i Göteborg. Hur fint som helst och rummet var inte mycket mindre än vad vår lägenhet är. Pricken över i:t var hotellfrukosten, den var helt klart den bästa vi upplevt...




På fredagen när vi kom fram och hade checkat in bar det direkt av till Liseberg. Jag har alltid velat gå på "Jul på Liseberg" och det var lika fantastiskt som jag hade föreställt mig, och det gjorde faktiskt inget att det inte var någon snö, men självklart hade nog upplevelsen förstärkts med lite snö...




Vi åt julbord och strosade runt bland alla belysta träd och byggnader, kollade in i butikerna och alla stånd och så köpte vi brända mandlar såklart!







Ville man kunde man åka karuseller, men vi hoppade över det och tog oss istället en tur på skridskobanan. Kvällen avslutades med årets första glögg på ett supermysigt ställe lite längre in på Liseberg bredvid Ishotellet...





Lördagen spenderade vi på stan där det blev en del shopping. Vi hittade en helt galet bra butik som hade både snygga kläder och en massa snygg inredning, Chilli heter den. Det bästa av allt är att dom tydligen har en webbshop också! Stefan hittade en massa snyggt inne på Stayhard och sen blev det lite nya träningskläder och ett par nya löparskor för min del på Stadium...






Dagen avslutades med en fika på Espresso House där vi till skillnad från alla andra ville kyla ner oss med en islatte och på det åt den godaste saffransbullen någonsin! Måste försöka göra sånna själv:)



Senare på kvällen väntade ytterligare en överraskning då vi fixade iordning oss och gjorde oss fina, sen blev det lite mat på rummet och därefter bar det av till okänd plats som visade sig vara Göteborgs Operan!
Gissa om jag blev väldigt snopen och hur glad som helst. Det visade sig att vi skulle se den stora succé-musikalen West Side Story. En annorlunda och helt fantastisk upplevelse som vi helt klart kommer att göra om igen...




Det var helt klart den bästa helgen som jag kan minnas på evigheter, tack min älskade för den fina presenten! Som alltid med dig så vill man bara stanna tiden och vara kvar i nuet, hade önskat att tiden inte skulle gå så fort ibland. Varje minut med dig är magisk ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0