God Of War III

När vi var sjuka här hemma bestämde vi oss för att beställa hem något spel som vi kunde sysselsätta oss med, så då blev det God Of War III. På tre dagar plöjde vi igenom det, och jag måste säga att det var en spelupplevelse utöver det vanliga. Man får följa Kratos som i tidigare spel sålt sin själ till krigsguden Ares för att kunna vinna kriget mot barbarerna, och dödade sedan hela sin familj. Allt enligt Ares planer eftersom hans enda plan var att skapa den ultimata krigaren. Med otrolig ånger i kroppen bestämmer sig Kratos för att döda Ares och alla andra som stod bakom detta. När han senare blir förrådd av guden Zeus bestämmer han sig för att röja undan alla gudar som stod i hans väg...
Grafiskt är spelet så sjukt fint gjort att det nästan kändes konstigt när man spelade, alla detaljer och bakgrunden. Sen ska vi ju inte tala om alla blodiga detaljer som kan bli ganska mycket vid ett flertal tillfällen. Det var spänning på hög nivå genom hela spelet och svårighetsgraden på normal var ibland precis så man klarade det, men jag tyckte om det för det blir mycket mer spelupplevelse när man måste kämpa på lite extra.
Helt klart ett spel jag skulle vilja rekommendera om man vill ha en blodig krigsupplevelse i gudarnas värld fylld av hämd!
Måste bara tillägga att ett fåtal ord angående tidigare God Of War spel är tagna från ps3bloggen.se

Kommentarer
Postat av: Johanna - MyShoebox.se

Min kille skulle säkert gilla det, men jag spelar inte alls :)

2010-05-02 @ 18:17:25
URL: http://myshoebox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0