Dag 8 - Dubai

På förmiddagen blev det träning och inflytt till vårt Hotell.. Man var tvungen att ha passen vid incheckning vilket vi inte hade en blekaste aning om vart dom va just då. Så himla pinsamt, att vi inte tänkte på det. Jaha, det var ju bara att lägga sig på alla fyra och börja gräva i ALLA väskor.. Tillslut hittade vi dom äntligen!

Sen blev det pizza från Stefano´s, första och ända pizzan för min del i alla fall.
Även Elle tog sig ett nafs:)
Efter lunchen bestämde vi oss för att åka ut på Palmen och kolla lite...

Längst ut på Jumeira Palm Island i Persiska viken ligger det 5-stjärniga jättehotellet Atlantis. Verkligen gigantiskt och hur vackert som helst! Jag är så otroligt fascinerad över alla vackra byggnader i Dubai.

Sedan skulle vi dra oss mot Sharjah där vi skulle skjuta med pistol. Innan var vi bara tvungna att tanka, och jag var tvungen att ta kort på även detta såklart. Men dom har liksom hallar för precis allt! Sen ska vi inte prata om den sjukt billiga bensinen..  

Det blev en minnesvärd resa till skyttet vill jag lova! Spencers GPS ville inte riktigt vara med längre p.g.a. allt bygge överallt så det blev många u-svängar och för mycket rondeller. Både jag och Sandra kände hur illamåendet bara blev värre och värre... väl framme i Sharjah så ville jag, återigen, ta bilder på slummområdet som vi kom till, jag körde ner rutan och in kommer en stank som inte går att beskriva med ord! Som att det inte räckte med alla u-svängar och rondeller...

Bortsett från resan var skyttet riktigt kul. Svårt bara med en instruktör som pratar någon form av Arabiska och Engelska och alldeles för fort. Men det gick det med. Något som dom inte verkade så noga med var skydd, det var bara hörselskydd som gällde tydligen.. 
Tyvärr var det fotoförbud på skyttebanan så det fick bli en bild när vi var klara istället.. Hur söt är inte Elle här!



På vägen hem igen hamnade vi i en bilkö och jag slocknade. Detta var enligt Elle tydligen värt en applåd:)

MC Arabia, helt klart det godaste som jag någonsin har ätit från MC Donald´s!
Efter en lång dag var det dags för första natten på Hotellet...
 



Kommentarer
Postat av: finalinafina ♥

Ja, du måste verkligen ta och läsa dem :-) är allting bra? Kramis

2010-03-18 @ 21:15:31
URL: http://finalinafina.blogg.se/
Postat av: li

Haha ja eller hur.

Om man läser böckerna innan vet man ju själva grunden till filmen eller hur man nu ska säga. Då blir det ingen överraskning hur filmen blir sen :)

2010-03-18 @ 21:18:58
URL: http://litensomli.blogg.se/
Postat av: Francine

Åhh va roligt att vara utomlands särskilt dubai:)

2010-03-18 @ 23:34:28
URL: http://franciine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0