Dag 7 - Dubai

Ännu en dag på Dubai Mall, det tar en evighet om man ska hinna plöja igenom allt! Men inte riktigt med samma energi som gårdagen. Vi kände oss ganska trötta på shoppingen ärligt talat så vi bestämde oss bara för att gå runt och kolla bland alla spelbutiker och spelställen som fanns..


Om man ville kunde man åka skridskor, men vi kände att vi kunde hoppa över det:)
Något som Spencer däremot sa att vi inte fick missa var The Gold Souk...

Vilket visade sig vara en galen labyrint gjord av guld. Det fanns så mycket smyckesaffärer med så mycket bling-bling att man nästan blev äcklad faktiskt. Jag älskar smycken, verkligen! Men det blev för mycket av något som redan är för mycket. Vi höll på att inte komma ut bara för att det endast fanns skyltat på arabiska, men det fanns säkert någon baktanke med det med:) Det var kul att få uppleva i alla fall.
Här är Dubais största Sheiker..

Efter The Gold Souk blev det en fika på Starbucks. Men jag måste säga att jag inte blev så förtjust i deras kaffe. Bakelser och annat gott tror jag säkert på men kaffet, nja... Inget slår än så länge Wayne´s Coffee! Deras soyalatte, Mmmm!

Sen fortsatte vi våran rundtur och hittade Sega Republic, som vi bestämde att vi skulle ta någon annan dag, eftersom att Spencer snart skulle komma och hämta oss.


Är det inte underbart att det finns rosa taxibilar!

Lite fick jag med mig hem trots allt...

Senare på kvällen bestämde vi(Sandra, Stefan och Jag), oss för att gå en sväng till Yacht Club Marina och ta något att dricka. Men det var lite för mycket folk där så efter en drink kom Sandra på en mycket bättre idé, så vi gick till French Connection istället som ligger längst ner i samma hus som dom bor i. Vilket visade sig vara toppen! Där satt vi resten av kvällen. Fikade och rökte lite Shisha, första gången blev det för Sandra:)




Kommentarer
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

älska starbucks =)

2010-03-16 @ 15:45:42
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0