Dag 4 och 5 - Dubai

Våran fjärde dag gick vi till poolen för första gången. Det var så sjukt varmt, och svalka sig i poolen gick det sådär med eftersom det var ljummet:) Senare så gick vi och handlade lite för våran filmkväll. Sen åt vi kött för första gången, ärligt talat så var det inge vidare.. På något sett smakade det sur/syrligt?


Stefan hade köpt Coca-Cola Cherry, men fy! Det var absolut inte gott. Vad är det med utlandet och körsbär? Det finns ju på och i allt...

Sen kollade vi på Orphan. Den var faktiskt riktigt bra. Jag och rysare brukar inte riktigt funka, det brukar sluta med att man sitter under ett täcke och skakar men den var lagom och riktigt spännande rakt igenom...

Femte dagen tillbringade vi förmiddagen på stranden. Underbart! Det var en perfekt dag för att sola för det blåste vilket gjorde att det inte blev helt outhärdligt med tanke på värmen.

Ville man kunde man rida på kameler eller hästar på stranden:)



Efteråt gick vi till ett ställe som låg precis intill stranden, Hut Spot. Det såg väldigt mysigt ut men det visade sig vara mindre mysigt och förde även med sig otur? Vi fick inte vårt vatten vi hade beställt in men ändå fanns det med på notan, jag lyckades tappa min tallrik i knät och sen fick vi vänta på min smoothie ganska länge men det visade sig att dom inte hade tänkt att komma med den över huvud taget... Aldrig mer Hut Spot!

Utsikt över Marinan..



Så himla go bild!

Senare på eftermiddagen drog vi iväg till IBN Battuta Mall, även detta ett riktigt stort köpcenter. Man kunde låna som en golfbil för att fortare kunna plöja igenom det:) Sen hade dom delat in köpcentret i olika teman för olika länder vilket var lite kul.

Vi var här för en storhandling och det blev det! Jag var bara tvungen att ta kort på det här, det borde absolut finnas i Sverige, det finns det säkert men inte i Oskarshamn. Ett jättestort charkliknande ställe med bara kryddor, nötter och torkad frukt.

Elle med pappa på sitt favoritställe..

Ballonger är riktigt kul, i alla fall ett liten tag:)

Jag hittade en riktigt snygg väska inne på Paris Hilton.

Sen blev det lite annat som cigg till mamma och servetter.. Det saknar jag hemma så jag var tvungen att köpa med mig lite!

Stefan köpte en radiostyrd helikopter..

Som Spencer lyckades få ihop, och blev riktigt nöjd över:)

Sedan blev det snacksmys och "Dubaioritas" som Sandra blandade ihop.

Kommentarer
Postat av: Vega

Svar: Åh tack!! :)

Mysigt ni verkar ha det!

2010-03-07 @ 18:16:39
URL: http://vmk.blogg.se/
Postat av: Michelle

Gud vilka fina bilder, blir så jäkla avis! :)

2010-03-07 @ 19:15:18
URL: http://michelleewegert.blogg.se/
Postat av: Lollo

åh soool!

2010-03-08 @ 11:59:43
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/
Postat av: Johanna - MyShoebox.se

Ni verkar ha haft det härligt :)

CocaCola Cherry borde väl smaka lite som Dr Pepper, eller?

2010-03-08 @ 20:45:24
URL: http://myshoebox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0