Dag 8 i Dubai!

En riktig shoppingdag blev det idag! Vi åkte till IBN Battuta Mall, som inte alls ligger så långt från Sandra och Spencer. Vi åkte vid 10.00, precis lagom till dom öppnade, och var nog där till 18.00. Det är så stort, och det finns så mycket att kolla på. Mallet är uppdelat i olika delar, Egypten Court, Tunisien Court, China Court och så vidare. Det finns 275 olika butiker, 50 olika restauranger och matställen samt bio med 21 biodukar.




En ny favorit i garderoben! 210 AED = ca. 420:-


Stefan köpte på sig lite jeans inne på TOPMAN och jag hittade lite coola trosor inne på TOPSHOP.
35 AED/st = ca. 140:-
för båda.


Jag lyckades hitta världens bästa tränings-bh, för 125 AED = ca. 250:-
Sedan ett grymt snyggt träningslinne, för 245 AED = 450:-


Inne på Forever 21 kan man verkligen fynda loss, det är som HM fast billigare! Förra gången vi var här lyckades jag hitta en helt ny garderob, men den här gången blev det ett linne och en tunika.
Tunikan för 99 AED = ca. 199:-
Linnet för 89 AED = ca. 178:-

Lunch på ZEST, och gissa vad det blev:)

Ceasar-sallad såklart!

Sedan passade vi på att köpa med oss lite kryddor som vi tänkte ta med hem, och jag hittade äntligen min Iranska saffran!

Tobaks-shopping till alla rökare där hemma..

Sen var planen att vi skulle leka av oss lite inne på Fun City, men vi var så trötta så vi hoppade över det för dagen!

Vi åkte i stället hem och hann precis lagom till Elles godnatt-saga..

När Elle hade somnat tyckte Sandra att vi kunde gå till ett Hotel som heter Mövenpick som ligger nere på Jumeirah Beach Walk. Så blev det!

Drinkar blev det, men dom va så stora så det räckte bra med varsin!

Myspys:)

Fina Sandra!

Uteserveringen låg uppe på ett tak, jättemysigt verkligen. En härlig avslutning på den här dagen, och kul att Sandra var med oss ut också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0