Dag 2 & 3 i Dubai!

Hej igen allihopa! Hoppas allt är bra där hemma! Jag måste säga att nu när det börjar dra ihop sig mot jul så saknar jag mina julkänslor lite. Dom spelar julmusik överallt men det är liksom inte samma sak när det inte finns någon snö. Men man kommer nog in i det när man kommer hem igen.
Den 2 december var det Förenade Arabemiratens nationaldag, dom firade 39 år. Det var massa evenemang överallt och många hade pimpat sina bilar just bara för den här dagen:) Jag tog faktiskt inte så mycket bilder från den dagen för det blev bara en massa plugg för mig på dagen, och på kvällen var det i stort sett omöjligt att komma fram någonstans. Men dag 3 tog jag desto fler bilder! Här kommer dom...


En pimpad Dubai-bil..


Utsikten från Marlene och Johans lägenhet på våning 50 i Tamani Hotel. Helt sjukt fin utsikt över palmen!

Vi började våran lilla roadtrip på San Diego Zoo..

Tyvärr kom vi mitt på dagen vilket innebär, inga djur! Inte så smart drag av oss kanske men flamingosen var i alla fall vakna..

Brudarna har det bra..


Söta bambisar..

Bockarna bruse..

Små Timon..

Elle med sin BFF Alma, eller som Elle säger Amal:)


Vita lejon och tigrar, lite annorlunda..


Ladies Taxi, jag tycker att vi borde skaffa några sådana i Sverige med!

Urgulliga Alma!

BFF´s❤

Påväg upp på det jättehöga berget Jebel Hafeet Mountain på 1.249 meter högt...




Lite utsiktsbilder..

Elle som leker "tittut" innan hon total deckade:)

Senare på kvällen hade Sandra och Spencer en liten "julmys-bjudning" för sina vänner..

Jultjejerna hade kul, och Alma hade jordens sötaste klänning på sig!

Hur många prinsessor går det in i ett prinsess-tält?

Världens bästa Axel har lite läs-stund för alla ungarna..

Syskon-mys

Sedan bestämde jag och Stefan oss för att gå en liten sväng och kolla på Marina Mall..

Dom hade satt upp en vatten-fontän-julgran utanför..



Kvällens shoppingtur avslutade vi på French Connection..

Kärleken min❤

Något av det bästa med Dubai är ju att allt har öppet så sent! Alla malls har öppet fram till 24.00! Det gillar vi:)

Det blev ett par skjorts från Billabong för min del..

och lite fynd från Body Shop som faktiskt är något billigare än i Sverige.
Mer uppdatering kommer snart!





Kommentarer
Postat av: Maddis

Sv: Tack snälla du ^^



Ja jag håller med. Man uppskattar det lite mer. Fast julen här inte inte helt fel när det är snö på backen :)

2010-12-12 @ 18:29:47
URL: http://kristalklar.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Svar: Ja, 'Tänd ett ljus' är verkligen en fin låt. Jag älskar budskapet, det är kloka ord.



Kram

2010-12-12 @ 18:33:07
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Sissi

härliga bilder :)

2010-12-12 @ 19:06:04
URL: http://enligtsissi.blogg.se/
Postat av: Michelle

Avundsjuk? Nejrå......

Sv: Hihi, jag får nog göra det! Dock tror jag inte det är så uppskattat ;)

2010-12-12 @ 20:58:56
URL: http://michelleewegert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0