Dag 10 på Gordon Ramsay´s!

Något jag alltid har velat göra ända sedan första säsongen av Hell´s Kitchen sändes är att få äta på någon av Gordon Ramsays restauranger. Idag blev det verklighet då vi åkte till Hilton Creek Hotel där han har en av sina restauranger VERRE by Gordon Ramsay..


Vi fick verkligen ett toppenbord där man kunde se ut över hela restaurangen..

Man fick välja från två olika menyer, A La Carte Menu eller Menu Presige..

Vi valde att äta från A La Carte Menu, och gick båda två på ett fisktema och fick börja med varsitt glas champagne tillsammans med en lite annorlunda form av ostbricka och bröd..

Därefter fick vi någon form av potatiskaka, där det var som chips i botten och en supergod potatis kräm ovanpå. Det låter konstigt men det var jättegott!

Därefter fick vi våra förrätter, det här var min förrätt:
Seared and marinated yellow fin tuna, salade Niçoise, ponzu dressing.

Stefans förrätt:
Paprika smoked Scottish salmon, char-grilled fennel carpaccio, caviar crème fraiche.

Min varmrätt, förmodligen det godaste jag har ätit!
Pan-fried fillets of Cornish plaice with confit potatoes, scallops and english watercress, white grape and caper dressing.

Stefans varmrätt:
Roasted pavè of wild sea bass with truffled gnocchi, smoked salsify and Jerusalem artichoke velouté.

Innan desserten fick vi en mini cheescake att fräscha upp munnen med innan desserten..

Choklad är helt klart bland det bästa jag vet, så chokladfondanten var ett ganska solklart val som dessert! Vi ville båda två uppleva hur en riktig chokladfondat ska smaka, och det var en dröm från början till slut vill jag lova:)
Chilled Valrhona chocolate fondant, milk mousse and pear sorbet.

Hela kvällen var som en saga och vi gick nöjda och belåtna därifrån! Servicen var helt otrolig och maten och drickat likaså! Däremot blev vi ganska förvånade över hur liten restaurangen faktiskt var, men för er som älskar att njuta av god mat så rekommenderar jag detta varmt. Väldigt dyrt, men en upplevelse man förmodligen bara gör en gång..



Mannen själv i egen hög person..

Kommentarer
Postat av: Michelle

Mmm, maträtterna ser goda ut!

2011-01-02 @ 17:57:59
URL: http://michelleewegert.blogg.se/
Postat av: EEMMAAH

Jag skulle vilja äta på hans resturang, men dyrt somsagt ;)

2011-01-11 @ 11:42:30
URL: http://eemmaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0