Dag 9 - Dubai

Första natten på hotellet gick bra, frukosten var som den alltid är när man åker utomlands... Socker i allt! Det blev frukt-frukost för mig och det gick alldeles utmärkt det med.

Efter frukosten bestämde vi oss för att ta ett pass på hotellets gym men när vi öppnar dörren känns det lite som ett skämt. Tänk er ett rum på 10 kvm, en cykel ett rullband och 4 styrketräningsmaskiner.. Japp det var tydligen det som var deras exklusiva gym. Så vi kollade på varandra och gick därifrån, sen bestämde vi oss för att kolla med Sandra och Spencer om det var okej att vi fortsatte att gå till deras gym under resten av resan.
Vid 10.30 hämtade Spencer upp oss sen åkte vi till ett mall och köpte ett nytt minneskort till våran kamera sen bar det iväg till öknen bortsett från ett litet stopp...


Vi stannade till vid vägen för Spencer skulle köpa vatten. Då tänkte jag att jag kunde passa på att gå på toan och som ni ser på bilden så såg jag den här toaskylten och trodde att det var på stället bredvid. Jag kom in på något som skulle föreställa en pizzeria där det satt tre araber som såg väldigt läskiga ut, när jag kom in reste sig alla tre och kollade väldigt konstigt på mig. Jag frågar om dom har en toalett och dom pekar in mot ett rum. Okej, det var det värsta jag har varit med om i toalettväg! Och tro mig, efter att ha jobbat 3 år på nattklubb så trodde jag att jag hade sett det värsta. Jag sprang därifrån och in i affären bredvid där jag tänkte att jag skulle köpa handsprit, och när jag kommer in så står en och binder runt en sjal runt Stefans huvud! Jag skrattade hela vägen till öknen:)

Sen var det dags, upplevelsen som vi länge längtat efter. Köra fyrhjuling (quad) i öknen i 2,5 timme. Detta kostade 500 dirham/per person vilket är ungefär 1000kr. Det var riktigt kul att det bara var vi tre och en instruktör, för jag trodde det skulle vara ett helt gäng, och sen skulle vi få turas om att köra. Men nej, vi fick varsin quad och sen var det bara att tuta och köra...

En något nervös Malin precis innan det var dags...

Sen stannade vi till och tog lite kort på den här kamelmamman med sin unge som tydligen bara var max 2 dygn gammal. Riktigt häftigt att se!
Efter ungefär 1½ timmes körande stannade vi till uppe på en ganska hög höjd för att dricka vatten och kolla på utsikten. Jag visste inte att vatten kunde vara så gott!

Det var verkligen helt fantastiskt att sitta där uppe och kolla ut över ökenutsikten.

Sen var det dags att fortsätta turen...

Tillslut kom vi till ett jättehål kan man väll säga. Där fick vi om vi ville köra runt lite men jag hoppade över det faktiskt. Stefan tyckte om det i alla fall:)
Sen kom vi till det "sista momentet". Ett ganska brant stup och senare en lååång backe upp. Där sa instruktören att vi var tvungna att gasa allt vad vi hade, även i nedförsbacken annars kunde vi fastna eftersom att sanden var så pass lös, och i det här jättehålet ville man inte fastna! Det var lite skräckblandade känslor där från min sida, men det gick. Man ser detta på sista bilden här ovanför.
Det värsta var nog ändå när vi hade kommit upp där längst upp på toppen och jag plötsligt inser att vi måste ner för ett jättebrant stup som verkligen stupade rakt ner! Det sa inte instruktören något om, men hur skulle han kunna veta att jag hade världens höjdskräck... han bara fortsatte, och körde ner. Jag insåg att det inte fanns någon återvändo utan det var bara att ta sig ner, och oj vad jag skrek! Vilken känsla..
Det var helt klart den bästa upplevelsen jag någonsin upplevt i mitt liv, och Stefan tyckte likadant. Något man helt klart måste göra om man åker till Dubai!

Man var ganska färdig här vill jag lova!
På vägen hem tyckte Spencer att vi skulle passa på att gå in en sväng på Dragon Mart, ett jättemall med en massa krimskrams och märkeskopior. Vi var ganska sega efter ökentrippen så vi tog varsin glass, sen köpte vi ytterligare en resväska och en vattenpipa (shisha) med en massa tillbehör. Det var lite en "en-gång-men-aldrig-mer-upplevelse" tror jag.

Senare på kvällen blev det hemkörd kinamat och filmen Patrik 1½. Sen var det dags för oss att dra till hotellet.

Ett perfekt avslut på en perfekt dag...


Kommentarer
Postat av: Elsa

Kjempefin blogg og takk for kommentaren <3

Jeg skal forresten til Dubai i Oktober :D

2010-04-02 @ 21:21:47
URL: http://www.elsamb.blogg.no
Postat av: caroline

sv: ja visst var den :) .. Vad härliga bilder var du där nu eller har du varit där nyligen? :)

2010-04-02 @ 22:29:49
URL: http://carolinekarlsson123.bubbleroom.se/
Postat av: Ifranks

Åh vilka underbara bilder :)



//Ifranks

2010-04-03 @ 10:09:41
URL: http://ifranks.blogg.se/
Postat av: FATMA | sångerska

Åh va kul att köra sånna där sand bilar (a)

2010-04-04 @ 12:34:39
URL: http://fatmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0